Bethesda Softworks známá díky titulům jako Fallout a The Elder Scrolls, čelí kritice ze všech stran. Nejhorším „vyprovokováním“ ze strany společnosti bylo vydání Fallout 76. Stejný engine, stejný gameplay, jen více a více bugů. Působí to, jako by zkopírovali předchozí díl a jen přidali režim pro více hráčů. V procesu ale zapomněli na NPC a svět působí obzvlášť prázdně. Úkoly získáváte od robotů. A co by to bylo za onlinovku, kdyby v ní nechyběly mikrotransakce. S těma se ale dalo počítat a lze je tolerovat, pokud vývojáři nepřidají pay-to-win věci. Každopádně v letošním roce vydají dva důležité updaty – přidání normálních, lidských NPC a battle royale mód. První věc je úžasná a prostředí hry určitě oživí. Ovšem ta druhá… Proč? Je to naprosto zbytečné. Takový mód je už dnes v každé druhé hře a nemyslím si, že svět Falloutu je pro to zrovna dělaný. Uvidíme.

schůze vývojářů

Dalšími přešlapy minulého roku byly například Rage 2 a Wolfenstein: Youngblood. U těchto titulů Bethesda působí jen jako vydavatel, ale právě ti mají právo do samotného vývoje zasahovat. Zda je to jejich vina, nebo vina vývojářů (Id Software a Arkane Studios), se asi jen tak nedozvíme.

Největším problémem je ale Creation Engine, táhnoucí se od roku 2011 s vydáním Skyrimu. Na tu dobu možná ucházející. Ovšem aby ho společnost používala až doteď… To je šílenství. Jedinou jejich záchranou je základna fanoušků a modderů. Právě díky nim si lze ze Skyrimu vytvořit hru s next-gen grafikou, nemluvě o opravě bugů a všelijakých jiných problémů. Je holt čas přijít s něčím novým, a ne pořád dokola vydávat jedno a to samé.
graf značící pád

Velkým očekáváním je The Elder Scrolls VI. Zatím o ní nejsou žádné informace, ze stran hráčů pouze spekulace. Ani rok vydání není oznámen. Ale jen ať si vezmou tolik času, kolik potřebují. Pokud titul přinese konečně nový engine, dobrou hratelnost a příběh, dokáže se Bethesda vyhrabat zpátky na vrcho